söndag 11 augusti 2013

Hollywood kärlek......

Nåväl, vi kör en fundering som jag har....

Hollywood kärlek, existerar den?
Ni vet dom där filmerna där två personer möts, blir kära, skiljs åt, träffas igen och är mer kära än någonsin och allt är typ rosa fluffiga moln och röda rosor?!?

Jag är gift, har 4 barn, katt, hund ett gäng fiskar och ett helt okej hem.
Och jag har då aldrig varit så kär som de verkar vara i filmer. Utan jag har/är enbart kär. Sådär svensson lagom kär.
Jag tittar på min man och jag älskar honom. Han är min, han älskar mig (hoppas jag iaf), han är snygg och han har gett mig ett gäng hudfärgade monster (barnen).
Men tog han mig någongång med storm? Gjorde han någonsin en dramatisk hollywood inträde i mitt liv?
Nja, jag tror inte det. Nyförälskelsen var visserligen alldeles underbar men det är ju förväntat.
6 år i ett förhållande och nyförälskelsen är borta. Kvar är VI. Familjen, man och fru. Vi älskar, vi bråkar, vi blir sams och vi glömmer bort varandra.
På film är allt (för det mesta) perfekt, barnen är perfekta, hemmet är perfekt och kärleken är perfekt.
Va fan, ge mig lite lull-lull, tända ljus, blommor, spa, dans i månskenet, heta nätter i sängen och gärna lite smycken. (Pengar funkar oxå)
Lite hollywood vill jag nog allt ha.
Och kan jag inte få det så ge mig en stor platt-tv och dvd-spelare till sovrummet så jag iaf kan titta på hollywood lull-lull och drömma.

★Carola★

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar