torsdag 22 augusti 2013

Hellu..

Har funderat lite, finns ju läsare där ute som har NOLL koll på vad som händer här i min familj. Men som ändå verkar tro att de vet exakt hur våran vardag och hur vårat liv ser ut.
Så jag tänkte vara snäll och ge er lite info om hur en helt normal dag ser ut...
Vi säger att det är en onsdag.

7.00- familjen vaknar med buller och bång. Upp upp, det ska kissas och bytas nattblöja.
7.15- Jag fixar frukost, Patrik tar ut hunden.
7.20- medans barnen äter så plockar jag fram dagens kläder och packar Willes skolväska.
7.30- Patrik är inne igen, han ger hunden mat och får äntligen gå på toa själv.
7.40- barnen har ätit upp så jag börjar klä på dom dagens kläder, Patrik hjälper självklart till. När det är klart får barnen lite tid framför bolibompa.
8.00- Jag tar Wille till skolan.
8.15- Hemma igen och vi tar de 3 andra barnen till dagis.
9.00- Vi kliver innanför dörren hemma.
9-12.45 Så städas det hemma. Det diskas och fixas i köket av Patrik. Jag tvättar, plockar och dammar i hemmet. När jag är klar med det så dammsuger Patrik.
12.45- Dags o hämta Wille, när jag gör det så går Patrik ut med hunden.
13.15- Wille hämtad och hemma igen.
13.20- dags o hämta dagisbarnen. Wille vill inte följa med så han väntar hemma med hunden.
14.00- Nu är alla barnen hemma, dags för mellis.
14.00-16.00- Mysstund för mig med barnen, Patrik börjar med maten runt 15.00.
16.00- dags för mat, Patrik lägger upp, jag skär och blåser.
16.30- maten är uppäten, avplockning och barnen tvättar händerna + munnen.
16.45- plocka fram willes fotbollskläder, Patrik går ut med hunden + att han efter det har mysstund med barnen.
17.10- jag cyklar med Wille till fotbollsträningen.
17.30- träningen börjar, oftast blåser det och det kommer en regnskur.
18.00- Patrik gör tvillingarna klara för sängen.
18.15- tvillingarna har lagt sig. Patrik myser med Jonathan.
18.45- Willes träning är slut, vi packar ihop och cyklar hem.
19.00- Jonathan ska gå och lägga sig. Är det öppethus på missing people södermanland så sköter Patrik nattandet då jag måste till lokalen (varannan onsdag), annars tar jag nattandet.
20.00- Dags för Wille att sova, jag gör nattmacka och lägger honom (om jag är hemma, är det öppet hus så har jag ej hunnit hem ännu och då sköter Patrik detta).
(20.30- då är jag hemma från lokalen)

Resten av kvällen umgås bara jag och Patrik. Ibland går jag över till grannen en sväng. Och då passar gubben på o kolla på skräckfilm.
22.00- så tar jag sista turen med hunden.
22.15/22.30- så är jag inne igen, vi släcker ner och går o lägger oss.
23.00/01.00/04.00- någon av dessa tider så kommer Jonathan och lägger sig i våran säng.

Mer spännande än så är tyvärr inte vårat liv.

★Carola★

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar