lördag 8 november 2014

Ja jo.

Jag är otroligt dålig på att skriva i bloggen. Ibland... rätt ofta...
Men det är mycket just nu. Lite för mycket för min smak.
Känns som en stor jäkla kastrull av gröt innanför pannbenet, men det är väl så det kan vara ibland med en sån stor familj som jag har.
Man kan inte alltid vara på topp men det känns som om det var alldeles för länge sen man ens var halvvägs upp.
Barnen bråkar, maken bråkar och ja, jag bråkar fan jag med. Men jag gråter nog en del ibland oxå. Men det är rätt skönt att bara få gråta ibland oxå. Idag grät jag pga en reklamfilm (töntigt jag vet).

Snart är det jul och bara det får mig att gråta ibland. Dels för att jag älskar julen, så mysigt med allt glitter, ljus och glada barn.
Men jag gråter även pga all jäkla press. Jag kommer inte ha råd att ge barnen det dom vill ha. Dom bill ha LEGO.
Fyra underbart fina (ibland jobbiga) barn vill ha lego. Inte sånt där med bara bitar i utan byggsatser och vad tusan kostar inte dom?!?!
Och jag har juh räkningar att betala, varav hyran är MASSOR och då har man inte råd med julklapparna som barnen vill ha. Men jag får väl vara glad att de än så länge inte önskar datorer och nya mobiler iaf.
Vi hade ju tänkt ge Wille Patriks mobil eftersom när jag får min "nya" så skulle Patrik få min gamla men än så länge så har jag inte fått mobilen. Känns galet trist.

Men men, nån gång kanske vi får arbeten och kan ge barnen det dom vill ha.
Tack o lov för att Wille säljer jultidningar så han kan få lite julklappar därifrån...

☆Carola☆

Btw, vann den fina titeln "Årets sexigaste kostym" på halloween festen i år ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar