onsdag 25 september 2013

Sömnlös

Halloj så här mitt i natta.
Kan inte sova. Tankar som far runt runt. Så mycket jag vill ha och så lite jag får.
Finns ju en hel del som min älskade familj behöver.
Patrik: Körkort och bil, ny dator, byxor, vinterjacka och vinterkängor, mobil.
William: liten platt-tv, mobil, vinteroverall och vinterkängor
Oliver: Vinteroverall, kängor, byxor och regnställ
Theo: Vinteroverall, kängor, byxor och nya stövlar
Jonathan: täcke, kängor, jumpsuit, vägglampa, omtapetserat och ny vagn.
Jag: vinterjacka, byxor, ny cykel, fotölj till myshörnan, bänk till akvariumet.
Familjen: ny tv, ny soffa, mattor, gardiner, pengar.

Och hur i fanderns ska JAG kunna fixa allt detta?
Är jag smart nog o kunna råna en bank och komma undan med det?
Nja jag tror inte det. Och lotto lär jag ju aldrig vinna på.
Som tur är har vi iallafall varandra och vi har kärlek.

Men lite lyx skulle ju inte skada. Inte ett arbete heller.....

★Carola★

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar