fredag 27 september 2013

Post

Alltså POSTEN! Vilka är det som jobbar där? Skulle gärna vilja veta det.
Jag gillar tanken på vilda västerns postryttare, posten skulle fram till varje pris. Genom regn och rusk, genom krig och torka osv osv.
Men hallå posten här i sköna Sverige.
I en trappuppgång med 2 hissar och "övergångar" på våning 4 och 8 plus fina snurriga trappor så står ni som handfallna när en av hissarna är ur funktion.
Istället då för att åka i den andra hissen till våning 8 och gå över till andra uppgången och sen upp 3 våningar så väljer ni att helt enkelt skita i att dela ut posten där.
Och ursäkten vi fick var obetalbar - branddörren/trappdörren var låst....
Jo men tjääna, hur tänkte ni där? Då skulle ju alla i den drabbade uppgången ha suttit inlåsta i sina hem i 3 dagar och vad jag vet så har jag kommit fram till både dagis och annat tjafs. Och lustigt nog mötte jag Bringkillen i trappen idag när han sprang och delade ut posten fast hissen var ur funktion. Hmm, kan både han och jag gå genom låsta dörrar eller?
Patetiskt Posten. Lata slöhögar till brevbärare har ni. Och att jag sen måste åka till erat lager för att hämta min post är ju pinsamt. Och det efter att jag ringt huvudkontoret och undrat vart fan min post var. Hade jag inte gjort det så hade vissa viktiga papper inte kommit förrän nästa vecka.

Btw, det är inte kul o släpa barnvagn i en spiraltrapp... Men det går... För jag är inte lat minsann...

★Carola★

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar