tisdag 4 februari 2014

Sovrum, förskolesamtal, bajsspray

Yeeees.....

Idag har jag iaf fixat "lite" i sovrummet. Höll igång ända tills det var dags o hämta knoddar på dagis. Det va riktigt skoj. Är dock inte färdig ännu. Måste köpa lite färgglada tyg, en skärmvägg, kuddar och i framtiden ett dataskåp i mörkt trä. Så länge fick en bambupersienn dölja datan.

Idag fick jag ett sånt där samtal från Theos avdelning som först får en att sätta hjärtat i halsgropen.
Det första jag hör när jag svarade var - Hej det är ..... från Theos avdelning. Theos har ramlat med ansiktet först ner i asfalten (i det här läget så tänkte jag att han blödde kraftig o var på väg till sjukan typ) och han har slagit i en framtand, det blödde lite och den är lös men han har inte ont (just här så blev jag mycket lugnare). Tänkte bara berätta det och att ni kanske vill ringa tandläkare.

Jo då, vi ringde tandläkare, försäkringsbolaget och så tandläkare igen. Han fick tid till imorgon så de får kolla och föra in det hans journal.
Jag är ju samtidigt inte förvånad att mitt vildaste barn gjort sig illa. Synd bara att det blev just i munnen.

Bajsspray..... Mmmmm är precis så otrevligt som det låter.
Hunden fick något nytt hundgodis igår och han hann få en bit. Typ 1-2 timmar senare är kaoset ett faktum. Patrik springer ut med vovven och han spraybajsar så illa att det inte ens går o plocka upp.
Senare så bajsar han ner ena hallen plus Willes dörr. Under natten skiter han ner köket. På morgonen skiter han på hallmattan. När vi lämnar på dagis bajsar han i köket. Och sådär fortsatte det tills för några timmar sen. Och ja, vi var ute med honom med typ 1-2 timmars mellanrum förutom när vi sov på natten (därav spraymålningen i köket).
Olyckan på hallmattan kan jag dock tycka är lustig då den skedde direkt efter han kommit in från en promenad..
Skönt att han mår bättre nu iaf.

Nu ska jag virka loss en liten stund :-)

★Carola☆

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar