fredag 10 januari 2014

Kalas, stress och dippar

Idag har vi äntligen haft kalas för "lilla" Wille.
2 dagar sent kanske men vi körde på idag så mormor med familj kunde komma. Och det va riktigt mysigt.
Hade gjort exakt den tårtan Wille hade beställt.
En tårta med banan och chokladmousse och sverigeflaggor.
What my honey wants, he gets.

Vi sjöng och fikade, efter fikat var det dags för paket.
Först fick han öppna det från oss, turtles lego. Precis det han vile ha. Och stort var det oxå :-)
Sen fick han utav mormor, Janne och Linus. Ett kort med 100 kronor i och sen en helt ny touchmobil.
Ungen va grymt lycklig. Kan då tilläggas att han fick ett tolvpack trashpack i onsdags i födelsedagspresent oxå. Och det viöle han oxå verkligen ha då han älskar att leka med dom små fula sakerna.

Men attans vilken stress det va innan kalaset.
Det skulle städas och donas här hemma. Plus att jag var iväg hos preggoSara oxå (du är preggo så därför får du stå ut med det smeknamnet här, jag älskar dig ♥) och hämtade lite grejer o drack te.
När jag kom hem därifrån var det bara o fortsätta städa.
Oliver var en äkta liten hjälte som kämpade tappert o städe både hans o Theos rum och sedan vidare till Jonathans. Theo gjorde inte mycket alls förutom att retas o bråka.
Självklart hjälpte jag till o städa rummen jag med.
När Wille kom hem hjälpte jag till i hans rum oxå. De andra barnen fick mysa med pappa då.
Klara blev vi iaf :-)

Har börjat märka att Patriks testosteron börjar "dippa" igen. Riktigt jobbigt eftersom han blir så trött och grinig då. Man kan knappt prata med honom utan att han blir tjurig.
Tack o lov at han har bokat om tiden för sprutan till på måndag. Hade inte stått ut med honom i 3 veckor till. Tror inte att han hade stått ut med sig själv ens.
Jag älskar honom och jag är glad att han äntligen får den behandling han ska ha men det är en lång väg kvar innan han kommer må helt 100. Om han ens någonsin kommer göra det.
Vi får hoppas. Kan ju ta upp till ett år innan man märker full effekt. Så kom tillbaka om typ 9 månader o kolla hur han mår då.

Nu ska jag hoppa in i en varm dusch då fötterna är som isbitar.

☆Carola☆

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar