tisdag 6 november 2012

Begränsad ekonomi.

Ibland suger både det ena och det andra.
Imorgon är det skallgång med Missing People och jag hade mer än gärna åkt iväg för att sköta mitt "arbete" som patrull ledare men ekonomin sätter som vanligt käppar i hjuler. Har inte råd o lägga bensin pengar. Visst, det handlar inte om många kronor men det är fortfarande pengar jag inte har :-( känns fördjävligt om jag ska vara helt ärlig. Man känner sig mer och mer begränsad och faktiskt lite utesluten :'(
Men det blir säkert bra sen.

Idag när jag hämtade Wille i skolan så tog vi en liten promenad efter och då gick jag o tittade på alla villor och drömde mig bort lite. Tänk om man hade ett eget hus med en fin tomt där barnen kunde få springa fritt utan att få klagomål osv. Ett eget hus där jag kunde få fixa o dona både inne och ute. Drömma får man ju.
Kommer aldrig ha råd med ett eget hus. Jag har ju inget jobb och så har man ju en massa struntskulder :-(
Just nu är gubben iväg på teater och jag sitter här o bråkar med ungarna. Men men, det är jäkligt skönt att gubben e iväg o gör något skoj för en gångsskull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar