söndag 28 oktober 2012

Skallgångsövningen.

Dagen har varit super. Idag fick jag äntligen prova på att göra det jag ska göra i fortsättningen. Alltså vara patrull ledare. Och attans vad skoj det va. :-)
Jag tycker det gick riktigt riktigt bra. Och mina chefer verkar tycka att jag har gjort ett bra jobb oxå.
Idag kände jag mig lite viktig och duktig. Det kändes som om jag var där jag ska vara :-)
Och så blev man ju lite mallig över att det var jag i min grupp som hittade "Kajsa" mitt ute i skogen.
Det här vill jag göra fler gånger :-)

Och så fick vi sällskap av en räv oxå. Tyvärr hade den skabb o vi ringde polisen men de brydde sig inte men de kopplade oss till en jägare och de sa att de skulle skicka ut någon men under tiden som vi var där så såg iaf inte jag till någon. Hade varit bättre om en jägare skjutit den så den slipper lida. Skabb gör ju att djuret kliar sönder sig och i värsta fall förblöder den. Och så brukar dom ibland svälta till döds :-(






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar